niedziela, 12 sierpnia 2012

Nowy biskup w Ouagadougou

Wczoraj, 11 sierpnia, uczestniczyłam w uroczystości wyświęcenia nowego biskupa dla diecezji Ouagadougou. Eucharystia w katedrze rozpoczęła się o godzinie 9.00, a zakończyła o 12.00. Cztery godziny pełnej radości celebracji! Pełen kościół, śpiew z całego serca, tańce, okrzyki i oklaski - czas minął bardzo szybko, wcale się nie odczuwało tych godzin.


Niezmiernie i za każdym razem zadziwia mnie ta niezwykła umiejętność przejścia ludzi w kościele od radości i entuzjazmu do skupionego milczenia podczas Eucharystii. Pełen kościół - i nie ma szeptów, rozmów, telefonów... 

Podobnie jak postawa służby liturgicznej - tutaj ministranci dokładnie znają swoje zadania, czas i miejsce podczas liturgii... bez zbędnych gestów, zamieszania czy niepewności - co teraz... Jestem zauroczona liturgią Kościoła w Ouagadougou!

Po Eucharystii na placu przy katedrze odbywały się w różnych miejscach i grupach tradycyjne tańce Burkinabe. Oj, było na co popatrzeć! 
Według tutejszej tradycji był także i poczęstunek dla wszystkich uczestników uroczystości. 


A nowy biskup - mgr Leopold Medard Ouedraogo - pochodzi z Ouaga, służył tutejszemu Kościołowi, w seminarium, w działalności episkopatu, zna więc doskonale tutejszą rzeczywistość, tak więc radość z jego konsekracji była tym bardziej ogromna. I ma niezwykle ciepły i sympatyczny głos :)

A ja od dzisiejszego wieczoru rozpoczynam czas mojej pustyni i głębszego spotkania z Mistrzem - wybywam na rekolekcje...

1 komentarz:

discepola pisze...

ale Tobie w tej Afryce to jakoś umiejętność liczenia się zmieniła... bo z mojego liczenia od 9:00 do 12:00 są trzy godziny, a Ty piszesz o czterech...